sobota, 13 kwietnia 2013

Puree z ziemniaków i pietruszki z chorizo i serkiem mascarpone


Nie zdawałam sobie sprawy, że dodanie korzenia pietruszki do puree w tak znaczący sposób zmieni jego smak. Owy smak zmienił się oczywiście na lepsze. Do puree dodałam podsmażone chorizo i kremowy serek mascarpone. Puree przygotowywałam do dania na specjalną okazję. Na co dzień chyba żadna z nas nie ma czasu, aby aż tak dopieszczać puree:). Jeśli jednak mamy na to ochotę i trochę czasu, to gorąco polecam.

Składniki (na 4 porcje):
-0,5kg ziemniaków
-0,5 kg korzenia pietruszki
-100g chorizo
-100g serka mascarpone
-natka pietruszki
-pieprz
-sól


Przygotowanie:
Ziemniaki i pietruszkę gotujemy do miękkości. Następnie rozdrabniamy je, tak, aby powstało gładkie, kremowe puree. Dodajemy posiekaną natkę pietruszki i podsmażone wcześniej chorizo.* Gdy puree trochę ostygnie, dodajemy serek mascarpone i całość dokładnie mieszamy. Smacznego!

Dodatkowo:
* chorizo podsmażyłam bez dodatku tłuszczu, gdyż samo w sobie jest ono dość tłuste. Do puree dodajemy całą zawartość patelni, na której smażyliśmy nasze chorizo. Nie wylewamy wytopionego tłuszczu, gdyż to w nim jest najwięcej smaku.

4 komentarze:

  1. Zapraszam do zabawy nominowani liebster award : http://kulinarnezycie.blogspot.com/2013/04/liebster-award-wyroznienie-dziekuje.html

    OdpowiedzUsuń
  2. smacznie wygląda chętnie bym zjadła coś takiego:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam podobny przepis tylko nieco różni się od Twojego, ale zgadzam się, ze jak juz sie zrobi to jest to przepyszne danie.

    OdpowiedzUsuń