czwartek, 3 października 2013

Żeberka BBQ z glazurowaną marchewką i pietruszką




Mój mąż: fan żeberek, ja: zwolenniczka mięs ze słodką nutą. To po prostu musiało się wydarzyć...Danie idealne dla amatorów amerykańskiej kuchni. Polecam!

Składniki na 2 porcje:
- 0,5kg żeberek wieprzowych
- 2l bulionu z wędzonych kości
- łyżka miodu
- 3 łyżki ketchupu
- 3 ząbki czosnku
- 2 cebule
- sól
- pieprz ziołowy
- tymianek
- pieprz cayenne
- odrobina imbiru

Przygotowanie:
Kroimy żeberka na mniejsze porcje. Gotujemy je około 20 minut we wcześniej przygotowanym bulionie (użyłam wywaru z wędzonych kości i włoszczyzny. Resztę wykorzystałam do zrobienia zupy). Odstawiamy żeberka do ostygnięcia.

Czas na przygotowanie marynaty. Kroimy cebulę i czosnek w drobną kostkę. Podsmażamy na oleju. Dodajemy miód i delikatnie całość karmelizujemy. Wrzucamy pozostałe przyprawy oraz ketchup. Dusimy około 10 minut. Gotujemy kolejne 15 minut bez przykrywy, dolewając co jakiś czas odrobinę wcześniej przygotowanego bulionu. Zostawiamy do ostudzenia. Żeberka marynujemy co najmniej 12 godzin.

 Pieczemy 1,5 godziny w 170°C

Jako dodatek do dania podałam ziemniaki w mundurkach oraz glazurowana marchewkę i pietruszkę. 
Sposób przygotowania glazurowanej marchewki i pietruszki:
Kilka średnich pietruszek oraz trochę więcej  marchewek gotujemy ok. 20 minut na patelni (muszą być w całości zanurzone bulionie). Gdy zacznie nam brakować płynu, dodajemy odrobinę brązowego cukru i całość zręcznie i często mieszamy. Cukier zaczyna się karmelizować?? To znak, że nasze pyszne warzywka są już gotowe.
Smacznego!!!

3 komentarze:

  1. ciekawy przepis :)wiem że nikt nie przepada za zostawianiem linkow do siebie, ale w innym wypadku ciężko byłoby sie nam wszyskim znależć :)
    mam nadzieję że sie nie gniewasz :) (u mnie kuchnia moda kosmetyki ) i jeszcze dwa dni konkursu zapraszam link na dole posta :)
    mybeautyjoy.blogspot.co.uk

    OdpowiedzUsuń
  2. Już po świętach, teraz trzeba trochę o siebie zadbać, prosimy o przepisy dietetyczne :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Choć dawno nie dodałeś żadnego wpisu to ten przepis na żeberka bbq z glazurowaną marchewką wykorzystuje co roku i kazdemu polecam. Niebo w buzi! :)

    OdpowiedzUsuń