czwartek, 27 grudnia 2012

Bananowo-kokosowe muffiny





Otrzymałam wczoraj paczkę z barwnikami spożywczymi i nie mogłam doczekać się, jaki otrzymam efekt z ich zastosowaniem. Wspomniany efekt był bardzo intensywny, ale to moja pierwsza przygoda z barwnikiem, więc mam nadzieję, że moi goście mi wybaczą to, że mieli niebieskie zęby i języki po ich skosztowaniu:) Grunt, że były smaczne, bo z karmelizowanym bananem i wiórkami kokosowymi...

Składniki na 12 muffinów:
-2 niepełne szklanki maki pszennej
-3/4 szklanki cukru pudru
-2 jaja
-pół łyżeczki niebieskiego barwnika
-0,5 szklanki oleju
-1 łyżeczka sody
-1 łyżeczka proszku do pieczenia
-150ml mleka 3,2%tł.
-0,5 szklanki wiórek kokosowych
-2 banany
-3 łyżki ciemnego cukru "muscovado"

Przygotowanie:
Banany kroimy w plasterki o grubości ok. 1cm. Na patelni roztapiamy ciemny cukier. Dodajemy od razu banany. Podsmażamy razem ok.5 minut. Przesiewamy suche składniki i mieszamy. Osobno mieszamy mokre. Następnie łączymy wszystkie składniki, dodajemy karmelizowane banany i wiórki kokosowe. Niezbyt dokładnie mieszamy całość. Nalewamy do 2/3 objętości foremek (ja używam silikonowych, więc nie muszę ich natłuszczać). Pieczemy 20-25 minut w temperaturze 190°C

Dodatkowo: Użyłam do ozdoby cukrowych gwiazdek. Do kupienia na allegro:)

1 komentarz:

  1. Świetnie wyglądają niebieskie muffiny. Kolor faktycznie bardzo intensywny :)

    OdpowiedzUsuń