wtorek, 4 grudnia 2012

Tatar ze śledzia, czyli pyszna alternatywa na Wigilię






Postanowiłam naruszyć moje tegoroczne olbrzymie zbiory grzybów, w ilości 10 zamarynowanych słoiczków gąsek i podgrzybków. Miałam również rozpoczęty słoik suszonych pomidorów, dodałam kilka standardowych produktów,a męża wysłałam po śledzie. Pomysł ten stworzył się z zachcianki zjedzenia czegoś wyrazistego, kwaśnego i ostrego. Przepis dla wszystkich, dla których zwykły śledź to za mało... :)

Składniki na porcje dla 2 osób:
-5 płatów śledziowych matias
-1 czerwona cebula
-3 jajka gotowane
-2 ogórki konserwowe
-pół szklanki grzybków marynowanych
-1/3 szklanki suszonych pomidorów
-2 ząbki czosnku
-0,5 pęczka szczypiorku
-sól
-pieprz

Przygotowanie:
Ogórki, grzybki i pomidory odsączamy. Oliwę spod suszonych pomidorów możemy dodać później do tatara. Śledzie kroimy w paseczki ok. 1 cm, pomidorki trochę cieniej, a resztę składników w bardzo drobną kostkę. Doprawiamy pieprzem i solą, dodajemy oliwę spod pomidorów lub oliwę z oliwek oraz szczypiorek. Całość mieszamy.Gotowe

Podajemy z ostrym sosem. Moja propozycja to:
-sok z ok. 1/4 cytryny
-1 łyżka musztardy
-100g koncentratu pomidorowego lub keczupu
-szczypta pieprzu cayenne
-0,5 łyżki octu winnego lub jabłkowego

Przygotowanie: wszystkie składniki mieszamy i blenderujemy.




2 komentarze: